۸ مهر ۱۴۰۳ ۲:۵۱ قبل از ظهر

پیام قائم مقام سازمان صدرا به مناسبت شروع سال تحصیلی

«مداس آینده‌ساز، دانش‌آموزانی با هویت ایرانی اسلامی» به عنوان شعار محوری فعالیت‌های مدارس صدرا در سال تحصیلی پیش رو انتخاب شده‌ است.

متن پیام قائم مقام سازمان مدارس صدرا به مناسبت شروع سال تحصیلی 1403 – 1404 به شرح ذیل میباشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا صاحب الزمان اغثنا
 خداوند را شاکریم که نعمت علم آموزی و رشد را به ما عنایت کردند. نعمتی که با ارسال پیامبران و اهل‌بیت علیهم‌السلام، و وجود اولیا الهی گره خورد و حضور این بزرگواران، موجب شد انسان از تاریکی و جهل نجات پیدا کرده و موجبات دستیابی او به دریچه‌هایی از علم و معرفت فراهم گردد.
اکنون که در فصل جدیدی از علم‌آموزی در سال تحصیلی جدید پیش‌روی فرزندان ایران اسلامی قرار گرفته است، بسیار خرسندیم که در مدارس صدرا در سراسر کشور، میزبان آینده‌سازان ایران اسلامی هستیم. آینده‌سازانی که با علم‌آموزی و فراگیری معارف و منش اسلام عزیز در مدارس صدرا، قرار است در آینده‌ای نزدیک پرچمداران انقلاب جهانی اسلامی باشند.
چه خوب است که دانش‌آموزان عزیز مدارس صدرا، در شروع سال تحصیلی به کمک کادر محترم و دبیران فرهیخته این مدارس، بار دیگر به بازاندیشی انگیزه تحصیلی خود پرداخته و مهمترین جهت حرکتی انسان -بعد از توکل و توسل- که همان هدف و انگیزه است را در کنار شور و نشاط نوجوانی خود اصلاح نمایند. به راستی در این حرکت عظیم انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان چه نقشی را بر عهده دارند؟ علم‌آموزی دانش‌آموزان می‌تواند چه قله‌هایی را برای ایران اسلامی فتح کند؟ و دانش‌آموزان در طول تحصیل خود چه مسئولیتی بر عهده خواهند داشت؟
هر یک از فرزندان ایران اسلامی باید با پذیرش نقش خود در حرکت عظیم ایران اسلامی در جهان، با جدیت و تلاش و پشتکار لازم، دیگر دانش‌آموزان را نیز ترغیب نموده و با خود همراه سازند تا در این برهه حساس کنونی در جهان؛ که مشاهده‌گر ظلم بی‌رحمانه و بی‌حد و حصر صهیونیسم جهانی بر علیه جبهه مقاومت اسلامی هستیم، در کنار یکدیگر آینده‌ای روشن برای فراگیر شدن حاکمیت اسلام در جهان بسازند و داد مظلومان عالم را از ظالمان بستانند. در این راه برخورداری از هویتی ایرانی و اسلامی به حق از اهمیت بسیار برخواردار است.
دانش‌آموزان مدارس صدرا نیز که همیشه پیش قراول حرکت دانش‌آموزی در هر شهر و شهرستان و استان بوده‌اند، اکنون به درستی این وظیفه‌ را بر عهد می‌گیرند که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و برخورداری از ویژگی‌های اسلامی و در ادامه مسیر پیشرفت ایران اسلامی، سردمدار نقش‌پذیری و همراه‌سازی دیگر دانش‌آموزان، اهالی محله و شهر خود، در حرکت عظیم ایرانی اسلامی و جبهه مقاومت باشند.

به همین علت شعار «مداس آینده‌ساز، دانش‌آموزانی با هویت ایرانی اسلامی» به عنوان شعار محوری فعالیت‌های مدارس صدرا در سال تحصیلی پیش رو انتخاب شده‌ است. از کادر محترم مدارس و دبیران فرهیخته، تقضامندیم با ایجاد گفتمان پیرامون این شعار واحد در مدارس صدرا و بسترسازی نقش آفرینی بیشتر دانش آموزان برای ایجاد محیطی سالم در مدرسه و محله و شهر، موجبات برخورداری دانش‌آموزان عزیز از نعمت معارف و منش اسلامی را برای دانش‌آموزان فرهم سازند.

باید خود را آماده ساخت! آماده میدانی بزرگ، میدان رزم علمی، معرفتی و تبیینی.

محمد حامد مبینی – قائم مقام سازمان مدارس صدرا
1 مهر ماه 1403

 

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵