loader image

۹ فروردین ۱۴۰۳ ۷:۱۰ بعد از ظهر

اساس فعالیت مدارس صدرا تربیت نیروهای دینی و انقلابی است

مدیر هماهنگی و نظارت بر مدارس صدرای استان اردبیل گفت: مدارس صدرای اردبیل با هدف تعمیق باورهای دینی در بین نسل نوجوان و جوان در دو شهرستان اردبیل و مشگین شهر فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، علی دژبانی در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل در سخنانی با اشاره به نوزدهمین سالگرد تاسیس سازمان مدارس صدرا، مهم ترین هدف فعالیت این مدارس را آموزش همراه با تربیت دینی دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: نوجوانان و جوانان در محیط تربیتی منطبق با آموزه های دینی، با استفاده از روش های آموزشی و تربیتی، آینده ای روشن برای جامعه فراهم می سازند.

مسئول هماهنگی مدارس صدرای استان اردبیل به نحوه فعالیت مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: رشته علوم ومعارف اسلامی یکی از چهار رشته نظری مصوب آموزش وپرورش است که مجوز راه اندازی آن منحصراً ازسوی شورای عالی آموزش و پرورش برای اشخاص حقیقی و حقوقی با معیارهای گزینشی خاص صادر می‌شود که این موضوع به لحاظ ارزش و اهمیت این رشته تحصیلی است.

وی از فعالیت دو مدرسه صدرا در استان اردبیل خبر داد و گفت: در استان اردبیل دو مدرسه علوم و معارف اسلامی شامل مدرسه دخترانه در مرکز استان از سال ۸۶ و مدرسه پسرانه در شهرستان مشگین شهر از سال ۸۷ فعالیت می‌کنند که در طی مدت فعالیت، موفقیت های تحصیلی و قبولی در دانشگاه های سراسری را ثبت کرده اند.

دژبانی به مزایای تحصیل در مدارس صدرا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رشته علوم و معارف اسلامی دارای شرایط خاص آموزشی و تربیتی است، لذا در این مدارس از کادر آموزشی مجرب و کار آزموده استفاده می‌شود و کلاس های فوق برنامه و دوره های ویژه علمی، اخلاقی، مباحثه دروس و اردوهای مختلف از برنامه های این دبیرستان است، بنابراین موفقیت دانش آموزان تضمین می‌شود.

مسئول هماهنگی مدارس صدرای استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان این مدارس باید روحیه تلاش و پشتکار و مجاهدت علمی داشته باشند، اظهار کرد: نگاه نخبه پروری در مدارس علوم و معارف اسلامی سبب شده است که فارغ التحصیلان این رشته از حیث علمی و تربیتی به‌عنوان نیروهای تاثیرگذار در جامعه بوده و شرایط علمی فارغ التحصیلان این رشته، زمینه ای است که بتوانند در نهادها و مراکز دولتی یا خصوصی و پژوهشکده ها جذب شوند.

وی از تحصیل ۱۷۸ نفر دانش آموز در مدارس صدرای استان اردبیل خبر داد و گفت: در اردبیل ۱۰۰ نفر دانش آموز دختر و در مشگین شهر ۷۸ نفر دانش آموز پسر، در مجموع با فعالیت ۴۱ نفر کادر آموزشی به تحصیل در رشته علوم و معارف اسلامی صدرا می پردازند که در سال گذشته ۱۲ نفر در دانشگاه های سراسری قبول شده اند.

دژبانی افزود: فارغ التحصیلان رشته علوم و معارف اسلامی همانند فارغ التحصیلان سایر رشته ها می توانند هم در دانشگاه و هم در حوزه ادامه تحصیل دهند، اما تحصیل در این مدارس بستر را برای تحصیل در حوزه مهیا کرده و یکی از مزایای این رشته این است که فارغ التحصیلان می توانند از پایه سوم حوزه علمیه شروع به تحصیل کنند.

مسئول هماهنگی مدارس صدرای استان اردبیل، به وجود مشکل ساختمان مدرسه صدرای مشگین شهر اشاره کرد و گفت: مدرسه صدرای مشگین شهر، ساختمان فرسوده و در مکان نامناسب شهر قرار دارد که هم از لحاظ کیفیت ساختمان و هم از لحاظ دسترسی و مسیر مناسب، نیازمند رسیدگی و تخصیص اعتبار جهت احداث ساختمان مناسب است.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29