۲۷ مهر ۱۴۰۳ ۸:۵۰ قبل از ظهر

هر مدرسه یک سفارت خانه؛ هر دانش‌آموز یک سفیر

عملیات سفارت خانه مقاومت با شعار «هر مدرسه یک سفارت خانه؛ هر دانش‌آموز یک سفیر»

با شهادت رهبر فقیه و مجاهد جبهه‌ی مقاومت، دبیر کل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله و امر مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) انجام اقدامات موثر در تبیین حوادث روز و اقدامات شگفتی‌آور شهید سید حسن نصرالله و جبهه‌ی مقاومت در دستور کار فوری ما قرار گرفت.

لذا در اتاق طراحی عملیات مرکز آموزش راه مربی، عملیات سفارت خانه مقاومت با شعار «هر مدرسه یک سفارت خانه؛ هر دانش‌آموز یک سفیر» شکل گرفت و در گام اول، طرح‌نامه‌ی سفارت خانه مقاومت تولید و برای بهره برداری در اختیار مدارس قرار گرفت.

در گام دوم طی اقدامی موثر وبینار رزمایش ملی سفارت خانه مقاومت در تاریخ دوشنبه 9 مهرماه 1403 با بیش از 16هزار شرکت کننده از جامعه‌ی فرهنگیان کشور برگزار و ابعاد گوناگون طرح تشریح شد.

حجت الاسلام لبافان بیان کرد :

این رزمایش در سه سطح بهم پیوسته برگزار میشود 

سطح اول آن در مدرسه با هدف هویت بخشی به دانش آموزان و همچنین آشنایی آنان با ضرورت و اهداف  جبهه ی مقاومت در قالب دیوار مقاومت ، یادمان مقاومت و برگزاری کنفرانس خبری مقاومت برگزار میگردد.

در سطح بعدی اندکی دانش آموزان از فضای داخلی مدرسه فاصله میگیرند و در سطح خانواده و محله خود در عناوینی همچون :  رزمایش تامین مالی جمعی جبهه مقاومت ، رزمایش خانه به خانه ، دعوت مدارس دیگر به تاسیس سفارتخانه مقاوت ، طراحی عملیات مشترک با مدارس دیگر شهرستان قرار به فعالیت های سفارتخانه ای خود میپردازند.

در سطح نهایی و حداکثری این رزمایش ملی
وقت آن رسیده است که سفیران مقاومت سفارتخانه ی خود را در سطح شهرستان و استان گسترش دهند در دو محور کلی فعالیت ها انجام میشود.
الف) اجتماع سفیران مقاومت در سراسر کشور با علمداری مدارس: به عنوان حسن ختام فعالیت های سفیران مقاومت، در نظر گرفته شده است که در تاریخ ۱۵مهرماه به عنوان سالگرد عملیات طوفان الاقصی به صورت همزمان در سراسر کشور همایش های استانی و شهری سفیران مقاومت برگزار میشود‌.

ریز برنامه ها برای اجرا در محل اجتماع به ین شرح است:

1. برگزاری نمایش محتوایی《سید مقاومت 》《مقاومتی که هست》《گذر از پیچ تاریخی》با فعالیت نوجوانان در حاشیه همایش؛

2.گفت و گوی تعاملی نوجوانان با مهمانان ویژه

3. پخش تلویزیونی مقاومت : مستند میز گفت و گوی مقاومت با اخبار مقاومت از زبان نوجوان ( قسمت ۱ )

4.پرده خوانی و اجرای نمایش و روایت گری زنده نوجوانان در ابتدای همایش

5.هم خوانی و اجرای سرود توسط نوجوانان

6.پخش تلویزیونی مقاومت( قسمت دوم)

ب) بخش دوم این سطح با عنوان مقر میدانی سفارتخانه مقاومت که دانش آموزان با حضور در یکی از میدان های اصلی شهر کنشگری خود را در قالب غرفه و موکب های ولو حداقلی آغاز می نمایند.

پس از اتمام فعالیت های سفارت خانه های مقاومت در سراسر کشور، اجتماعی به صورت ملی در آبان ماه برگزار خواهد شد که در آن از سفارت خانه ها و سفیران برتر با اهدا مدال مقاومت به تقدیر به عمل می آید و همچنین طرح های شاخص انجام شده در این طرح در قالب غرفه ای به نمایش گذاشته خواهد شد.

«من الله النصر و التوفیق»

 

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵