loader image

۹ فروردین ۱۴۰۳ ۵:۳۸ بعد از ظهر

فتنه سنگین جریان نفوذ برای تصاحب نظام تعلیم و تربیت

رئیس سازمان مدارس صدرا نسبت به فعالیت جریان نفوذ در نظام تعلیم و تربیت هشدار داد و گفت: فتنه‌ای که در این عرصه طراحی و اجرا شد به مراتب سخت‌تر از فتنه‌های سیاسی و نظامی است؛ این جریانات همچنان مشغول فعالیت‌ هستند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدارس صدرا، حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا در نخستین روز از دوره سوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» در جمع برخی از مدیران کل و معاونان فرهنگی استان‌ها و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت به نقش تربیتی شبکه امامت در عرصه کودک و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نکات بسیاری نابی در زمینه آموزش و پرورش دارند و بارها به نقد و بررسی آن پرداخته اند.

وی با تأکید بر اهمیت جریان تربیتی نمونه‌های موفق و جریان سازی که در این حوزه فعال هستند را معرفی کرد و گفت: جریان‌های تربیتی مختلفی با به کار گیری نیروهای بازنشسته سازمان سیا، راه افتاده است؛ اینها سال‌های سال مشغول به فعالیت هستند و ابتدا با پیگیری مشکلات زیرساختی کار را پیش می برند و رفته رفته در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی به ویژه تربیت دختران وارد می‌شوند و کشورها را دچار استحاله فرهنگی می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس صدرا افزود: رهبر معظم انقلاب به نفوذ در آموزش و پروش اشاره کرده اند که یک جلوه آن سند ۲۰۳۰ بود؛ این جریان‌ها در عرصه ریل گذاری و برنامه‌ریزی برای آموزش و پرورش وارد می‌شوند.

حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تحول در آموزش و پروش را در دو ساحت ساختار و ستاد و تحول در صف و مدرسه، لازم دانستند، گفت: نظام آموزش و پرورش ما به گونه ای طراحی شده است که تحول در ساختار آن امکان پذیر نیست و نهایتا شما می توانید با راه اندازی مدرسه غیر انتفاعی در دایره محدودی تحول ایجاد کنید که بسیاری از دانش آموزان را پوشش نمی‌دهد.

وی موضوع فعالیت‌های پرورشی مدارس را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در این عرصه بسیار عقب هستیم؛ ادارات و مراکزعریض و طویلی در سراسر کشور با عناوین مختلف ذیل آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند که متصدی امر پژوهش هستند اما خروجی خاصی از آنها مشاهده نمی‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه فعالیت‌های چشمگیر مدارس مسجدمحور مافیای تعلیم و تربیت کشور را حساس کرده است، گفت: دلیل اینکه آنها این مدارس را یک تهدید برای خود می دانند این است که فرآیند ریل گذاری آنها را از بین برده است و مربی فعال در آنجا، کارمند نیست بلکه دغدغه تربیتی دارد. مدارس صدرا نیز در همین راستا فعالیت می کنند.

حجت الاسلام تقدیری، سازمان تبلیغات اسلامی را متولی اصلی برقراری عدالت تربیتی دانست و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت کارخانه انسان سازی است که دشمن تمام قد در اینجا سرمایه گذاری کرده است؛ به همین دلیل بحث مدارس صدرا یکی از دغدغه های مهم ما است. چه کسی برای این فرزندان معصوم که در فضای مجازی رها هستند، برنامه ریزی کرده است؟

وی اهتمام دولت روحانی برای خصوصی سازی مدارس و واگذاری آنها به جریانات خاص را یکی از فعالیت‌های جریان نفوذ در نظام آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در مرحله بعدی تخریب دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردند تا تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش را تحت کنترل خود درآورند و نیروهای خود را جذب کنند؛ فتنه‌ای برای زمین زدن نظام آموزش و پرورش طراحی کردند به مراتب سخت تر از فتنه‌های نظامی و سیاسی است که بخشی از آن با تدابیر رهبر معظم انقلاب و بخشی هم به دلیل مجازی شدن فرآیند آموزش در ایام کرونا خنثی شد اما این جریان‌ها همچنان مشغول فعالیت هستند.

انتهای خبر/.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29