loader image

۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۳:۰۸ بعد از ظهر

آغاز آیین افتتاحیه هجدهمین اجلاس سراسری مدیران سازمان مدارس صدرا

باقر زاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس صدرا صبح امروز در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا با اعلام این خبر گفت: هدف عمومی این اجلاس ها که هر ساله در تابستان برگزار می شود توانمند سازی و انسجام بخشی به برنامه ها و فعالیت های سال آینده تحصیلی مدارس است و در این نشست ها مدیران در کنار یکدیگر از تجارب و چالش هایشان می گویند و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی در دو سال تحصیلی گذشته گفت: از آنجایی که دانش آموزان در دوران کرونا و به تبعیت از آموزش های مجازی دچار آسیب ها و مشکلات آموزشی و تربیتی شدند این اجلاس سه روزه تلاش می کند تا با تحلیل و مسئله شناسی این آسیب ها، کارگاه های آموزشی متعددی برای مدیران برگزار کند. همچنین این اجلاس فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا مدیران مدارس علاوه بر انتقال تجربه در این خصوص، به هماهنگی های لازم برای سال تحصیل جدید دست یابند.

حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه این سازمان کار خود را ۱۸ سال پیش با تاسیس ۵۰ مدرسه در مقطع متوسطه دوم در سراسر کشور آغاز کرد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۲۰۰ شعبه از مدارس صدرا با حضور ۳۵۰۰ معلم و کادر آموزشی مشغول به تحصیل هستند و در سال های اخیر این سازمان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و ابتدایی را نیز به فعالیت های آموزشی و تربیتی خود اضافه کرده است.

آقای باقر زاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در وزارت آموزش نیز در این مراسم با اشاره به تاثیر کرونا روی نظام آموزشی و ارائه بحث علمی در این خصوص گفت: کرونا یکی از مهمترین حوادث تاثیرگذار در سده های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین تاثیر کویید، تعطیلی مدارس و انتقال آموزش از مدرسه به خانه بود افزود: انزوای اجتماعی، عدم ارتباط با دوستان و آشنایان، محروم شدن از حمایت های عاطفی همسالان و معلمان، افسردگی و بسیاری موارد دیگر از جمله تبعات این تاثیر است.

آقای باقرزاده از افزایش ترک تحصیل پنهان به ویژه در دوران متوسطه دوم در بین دانش آموزان گفت و در توضیح ترک تحصیل پنهان افزود: این مسئله بدین معناست که دانش آموزان در این دوران خود را درگیر مباحث آموزشی نمی کنند.

وی در ادامه با ارائه راه حل هایی در این خصوص بر نقش بسیار مهم مدیران و کادر آموزشی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

هجدهمین اجلاس سراسری سازمان صدرا از روز ۱۰ مرداد با شرکت بیش از ۱۰۰ مدیر از مدارس صدرای سراسر کشور کار خود را آغاز کرد و در روز ۱۲ مرداد نیز آیین اختتامیه این اجلاس در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار خواهد شد.

در حال حاضر به طور میانگین سالانه ۲۵۰۰ دانش آموز از این مدارس فارغ التحصیل می شوند و هر سال ۵ درصد به این آمار اضافه می شود.

سازمان مدارس صدرا با مدیریت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند و علاقه مندان به تحصیل در این مدارس می توانند در رشته علوم و معارف اسلامی در مقطع متوسطه دوم تحصیل کنند.

انتهای پیام/.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29