loader image

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۴ بعد از ظهر

استان اردبیل در بحث فرهنگی، از تاثیرگذاری ملی برخوردار است

حجت‌الاسلام حامد تقدیری گفت: استان اردبیل با دارا بودن اصالت و سابقه مذهبی از تاثیرگذاری ملی در بحث فرهنگی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس صدرا، حجت‌الاسلام حامد تقدیری در در جلسه مشترک مدارس صدرای اردبیل که در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای این استان برگزارشد، مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را محل پرورش استعدادهای دینی و فرهنگی دانش آموزان برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌های انقلابی نیازمند حضور نیروهای انقلابی است و این مهم با فعالیت گسترده مدارس صدرا محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدارس صدرای کشور بر ضرورت توجه به مسیر تعالی و پیشرفت در تعلیم و تربیت تأکید و تصریح کرد: تعلیم به تنهایی نمی‌تواند هدف نهایی را محقق سازد لذا در کنار آموزش، تربیت، ارتقای فکری و فرهنگی دانش آموزان عامل مهم رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مدارس صدرای استان اردبیل با دارا بودن اصالت و پشتوانه مذهبی از تأثیرگذاری ملی در بحث فرهنگی برخوردار است که این قابلیت و توانمندی، وظیفه مسئولین فرهنگی و تربیتی استان را افزایش می دهد.

حجت‌الاسلام تقدیری بر استفاده از روش‌های نوین در ایام کرونا تأکید کرد و گفت: بر اساس کتاب صدرا که وظیفه امام مدرسه به خوبی تبیین شده، مشاوره‌های دینی و همچنین تولید محتوای فضای مجازی باید موردتوجه قرار گیرد که در این خصوص می‌توان از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران و مبلغان نیز استفاده کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست مشترک با رئیس سازمان مدارس کشور استان اردبیل را با وجود مرزی بودن، منطقه‌ای پراستعداد در تربیت نیروهای انقلابی عنوان کرد و گفت: در استان اردبیل به لحاظ وجود برخی آسیب‌های اجتماعی، فعالیت فرقه‌های قوم گرایانه و نوظهور به چشم می‌خورد اما با وجود تهدیدات دشمن، جوانان و نوجوانان این منطقه درزمینهٔ تحصیل و کسب مدارج علمی موفقیت‌های برتر کشوری و جهانی در المپیادهای علمی کسب کردند.

وی تغییر نگرش و بهینه‌سازی راندمان آموزشی را اولویت اصلی در فعالیت مدارس صدرا عنوان کرد و گفت: در بحث مدارس صدرا تلاش می‌کنیم نگاه‌ها را عوض کرده و حرکت به‌سوی تعلیم همراه باتربیت موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: مدارس صدرا از ظرفیت بالایی در زمینه رشد و بالندگی دانش آموزان برخوردار است و در این خصوص باید ارتباط و تعامل با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های علوم اسلامی و معارف تقویت شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از اعلام آمادگی شهرستان‌های استان برای تأسیس مدارس صدرا بیان کرد و ادامه داد: در استان اردبیل تنها دو مدرسه صدرا در اردبیل و مشگین شهر وجود دارد که در این میان دیگر شهرستان‌های استان ازجمله خلخال، گرمی، پارس‌آباد و به یله سوار درخواست تأسیس مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا را داده‌اند که در صورت ارائه مجوز از مرکز در دستور کار قرار می‌گیرد.

در ادامه جلسه علی دژبانی مسئول اجرایی مدارس صدرای استان اردبیل، شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای دینی دانش آموزان را از مهم‌ترین اهداف آموزشی و تربیتی مدارس صدرای استان عنوان کرد و گفت: تقویت فکری نسل نوجوان و جوان باهدف کادر سازی در عرصه فرهنگ دینی باهدف نیل به هدف غایی تعلیم و تربیت از منظر اسلام در اولویت فعالیت‌های مدارس صدرای اردبیل است.

وی از تحصیل ۱۷۰ دانش‌آموز در مدارس صدرای استان اردبیل خبر داد و گفت: مدرسه دخترانه صدرای اردبیل با تعداد ۹۲ نفر دانش‌آموز و مدرسه پسرانه صدرای مشگین شهر با تعداد ۷۸ نفر دانش آموز، افزایش ۳۰ درصدی ثبت‌نام نسبت به سال قبل را داشته که با تعداد ۳۸ نفر کادر مدیریتی، آموزشی، اجرایی و پرورشی فعالیت می‌کنند.

مسئول اجرایی مدارس صدرای استان اردبیل افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی و مباحثه به روش حوزه علمیه، برگزاری نماز جماعت و حلقه‌های تربیتی با حضور روحانی و مربی تربیتی از امتیازات مدارس صدرا است.

دژبانی از کسب رتبه برتر کنکور در بین دانش آموزان صدرای استان اردبیل خبر داد و گفت: در طی دو سال اخیر تعداد ۲۶ نفر از دانش آموزان مدارس صدرای اردبیل و مشگین شهر با رتبه‌های برتر در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته‌شده و مشغول تحصیل هستند.

وی در پایان خواستار حمایت بیش‌ازپیش سازمان مدارس صدرای کشور از مدارس صدرای استان اردبیل شد و افزود: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرای در مقایسه تطبیقی با سایر مدارس متوسطه استان، ازنظر آموزشی، تربیتی، اخلاقی، علمی و رفتاری در وضعیت مساعد و ایده آل قرارگرفته و با حمایت بیشتر از این مدارس، جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در استان ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29