loader image

۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱:۰۰ بعد از ظهر

حجت الاسلام تقدیری: انقلاب اسلامی یک انقلاب تربیتی است

رئیس سازمان مدارس صدرا با اشاره به وجهه‌ی تربیتی انقلاب اسلامی، لزوم اهتمام به تربیت دانش‌‌آموزان برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرد و رویکرد پیش روی این سازمان را بیان نمود.

حجت الاسلام تقدیری در گفت و گو با روابط عمومی سازمان مدارس صدرا گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب انسان ساز بوده است. خود انقلاب اسلامی یک انقلاب تربیتی است. امام راحل سال 1342 که شروع پر رنگ انقلاب است میگویند فرزندان من که آن انقلاب را انجام میدهند -که سال 1357 میشه در گهواره ها هستند. انقلاب اسلامی به رهبری امام عزیز گام به گام انسان تربیت میکند.

ایشان خاطر نشان کردند: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان تعلیم و تربیتی است. حالا سازمان تبلیغات اسلامی که رسالتش تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است، رسالتش بیان کردن آن معارف زیبایی است که امام راحل به ما یاد دادند، آن بیانات خوب مقام معظم رهبری که برای ما تبیین میکنند، اینها را باید بیاید تبیین کند. خب یکی از مهمترین این بخش ها که وظیفه و رسالت دستگاه تبیینی انقلاب اسلامی یعنی سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد، بحث تعلیم وتربیت است. ما در بحث تعلیم و تربیت مجموعه های خودجوش مردمی خیلی زیادی داریم که تلاش میکنند در این میدان ورود کنند، فعالیت کنند، مردمی گام بردارند و این ها نیاز دارند دور همدیگر جمع بشوند، همدیگر را پیدا کنند ،با همدیگر منسجم بشوند، با همدیگر جبهه بشوند. با همدیگر کمک بکنند این تحول تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

رئیس سازمان مدارس صدرا در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. 3 سالش گذشته است. یعنی سه سال می شود که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را تبیین کردند. گام دوم باید محقق شود. چجوری میخواهد محقق شود؟ حضرت آقا صحبت کردند گفتند ما نیاز به جوانان حزب اللهیِ تحول خواهِ اثرگذار داریم که کارآزموده هم هستند. ویژگی هایی برای این جوان ها گفته اند. خب این جوانان از کجا اتفاق می افتند؟ یک دفعه که نمیتواند این جوان ایجاد بشود. باید در نظام تعلیم و تربیت باشد. این نظام تعلیم و تربیت تلاش میکند انسان های گام دومی را تربیت کند. ما داریم تلاش میکنیم بچه ها، رفقا، دوستان و کسانی که دوست داشتند در نظام تعلیم و تربیت، انسان هایی را تربیت کنند، این ها دورهم جمع کنیم. جالب است بگویم مدیرکل های سازمان تبلیغات اسلامی هم همین دغدغه را داشتند. در اجلاسی که در مشهد خدمت ایشان رسیدیم، همه با هم هم‌عهد شدیم که در سراسر کشور تلاش کنیم این جبهه مردمی بچه های دغدغه‌مندِ پیشروِ پر امیدِ تعلیم و تربیتی دورهم جمع بشوند.

ایشان در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای سال آینده چیست گفتند: میخواهیم سال دیگر هم در تمام استان‌ها این گروه های پر رنگ را داشته باشیم و هم نوید بدهیم در یک برنامه ملی که ما اسمش را گذاشتیم «بهشت».

بهشت یعنی آن بنیان هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت. بچه هایی که در مسیر بهشت گام برمیدارند. میرویم که سال دیگر بهشتی ها را بسازیم. سال آینده یک رویداد ملی هم داشته باشیم و بتوانیم این ها را کنار هم جمع کنیم.

انتهای خبر/.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29