loader image

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۶ قبل از ظهر

رویداد استانی پیشران مدارس صدرا در تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی در آذربایجان شرقی برگزار شد

شامگاه چهارشنبه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی میزبان رئیس سازمان مدارس صدرا ، سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالین فرهنگی و آموزشی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا در این مراسم گفت: جهاد تبیین یکی از مهمترین فرامین مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر بوده که یک جبهه مهم فرهنگی بوده و باید همه مسئولان و مردم برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین بخش‌های مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: جهاد تبیین بیانی، جهاد تبیین رفتاری، جهاد تبیین عاطفی و جهاد تبیین علمی از بخش‌های مختلف در این موضوع است.

رئیس سازمان مدارس صدرا سپس به ظرفیت فضای مجازی در تحقق جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: البته در این بین باید به تربیت رسانه‌ای نیز توجه کرد.

تقدیری با تاکید بر اینکه مدارس صدرا ظرفیتی در تحقق جهاد تبیین هستند، گفت: نیمی از فارغ التحصیلان مدارس صدرا به دانشگاه فرهنگیان می‌روند و معلم می‌شوند که نشان از اهمیت این مدارس دارد.

وی گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت هر ماه در طول جنگ تحمیلی ۴۷۵ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی می‌شد.

تقدیری با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه بزرگ نیروسازی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد عدالت آموزشی و عدالت تربیتی در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی سپس به سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تحقق این سند راهبردی و مهم مطالبه جدی مقام معظم رهبری است.

تقدیری به تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت آموزش و پرورش درخصوص مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه کیفی سازی کتاب‌های آموزش و پرورش، توجه به نیروی انسانی و دیگر مسائل مطرح شده است.

وی همچنین ابراز داشت: آذربایجان شرقی یکی از موفق ترین استان‌ها در مدارس صدرا است، امیدواریم شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در راه اندازی مدارس صدرا در دوره‌های راهنمایی و ابتدایی پیش قدم شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی، سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: مدارس صدرا باید در اجرای سند تحول آموزش و پرورش پیشقدم باشند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: در استان ۶ مدرسه صدرای دوره دوم متوسطه فعال است که شامل ۴ مدرسه پسرانه و ۲ مدرسه دخترانه می‌شود. ۴۸۵ نفر دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی آینده امیدواریم از نظر تعداد مدارس صدا و دانش آموزان محصل در این مدارس رشد خوبی داشته باشیم. ظرفیت‌های بزرگی در استان داریم و نیاز است حداقل ۲۰ مدرسه صدرا در آذربایجان شرقی داشته باشیم.

حسینی سپس ادامه داد: مدارس صدرا صرفاً در دوره دوم متوسطه بوده که نیاز است در دوره‌های اول متوسطه و ابتدایی نیز این مدارس را داشته باشیم.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مدارس صدرا باید در اجرای سند تحول آموزش و پرورش پیشقدم باشند.

وی افزود: برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش باید تمرکز ویژه ای روی تربیت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند داشته باشیم، مدارس صدرا یکی از این پتانسیل‌ها بوده که زمینه رشد و تربیت دانش آموزان را فراهم می‌سازد.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29