loader image

۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹ قبل از ظهر

مدارس صدرا نمونه بارز سند تحول بنیادین است

یوسف نوری با شرکت در دهمین نشست سراسری مدیران کل تبلیغات اسلامی گفت: مدارس صدرا به‌عنوان یکی از سندهای مربوط به تحول بنیادی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدراس صدرا، یوسف نوری – وزیر آموزش و پرورش- با حضور در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، پس از شنیدن نظرات و پیشنهادهای مدیران کل تبلیغات اسلامی در خصوص مدارس صدرا، چگونگی حضور روحانیون در مدارس و موارد دیگر، با تبریک ایام مبارک میلاد امام سجاد(ع) گفت: تمام ائمه اطهار به تحول و نوآوری اعتقاد زیادی داشتند و همین موضوع در صحیفه سجادیه نیز مورد تاکید قرار گرفته است. همین موضوع و نگاه ائمه اطهار به تحول و نوآوری، زمینه‌ای شد برای ایجاد دانشگاه‌هایی که افرادی مثل خوارزمی در آن پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست به بحث «جنبش نرم افزاری»،« تولید علم» و «کرسی‌های آزاد اندیشی» تاکید دارند گفت: خدا را شکر پس از سال‌ها «سند تحول بنیادین » تصویب شد، هرچند کارشکنی‌هایی برای اجرای آن را شاهد بودیم، با این حال ما و شما، باید در کنار هم باشیم. شما حلقه میانی هستید و گاهی شما، ما را حلقه میانی می‌بینید. ما بستر بزرگ و مؤثرتر برای فعالیت‌های شما هستیم و شما هم در جریان طرح‌های مختلف مانند «مدارس صدرا»، حلقه میانی ما می‌شوید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: استفاده نکردن از «مفاهیم تربیتی» ضعف ما است، به‌عنوان مثال ۴۹ درصد مدارس ما را،‌«خیرین» می‌سازند و ساخت مدارس توسط خیرین، اثر تربیتی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش در سند تحول بنیادین از بین رفته و در حال حاضر به سند تربیتی تبدیل شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: می توانیم رویش هایی مثل مدارس صدرا و راهیان کوثر و دیگر فعالیت‌ها را مصادیق سند تحول بنیادی قرار دهیم و بگویم که این موارد را اجرا کنید، لذا باید این کار را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به سرانجام برسانیم.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29