loader image

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۳:۲۹ قبل از ظهر

وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

حجت‌الاسلام تقدیری: عده ای از دغدغه مندان تعلیم و تربیت که در این عرصه مشغول فعالیت اجرایی و فکری هستند دور هم جمع شدند تا وزیر دولت سیزدهم آموزش و پرورش را یاری دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسؤول کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ از کتاب بایدها و فرصت های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم که توسط جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی تألیف شده است، رونمایی کرد.

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: فعالان عرصه تعلیم و تربیت از دیرباز به اهمیت این عرصه پی برده و تلاش کردند که در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند؛ این مهم بعد از انقلاب اسلامی و نیاز به تربیت نیروی انسانی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی اهمیت دوچندان یافت.

وی ادامه داد: ضعف فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و نیاز به تحول در آموزش و پرورش، دغدغه‌مندان بسیاری را بر آن داشت که در مسیر تحول این وزارتخانه گام بردارند؛ بیش از ده سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاشته شد اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: حال در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی و شروع دولت سیزدهم، عده‌ای از دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت که در این عرصه مشغول فعالیت اجرایی و فکری هستند، دور هم جمع شدند تا وزیر دولت سیزدهم آموزش و پرورش را یاری دهند.

وی اضافه کرد: این جمع با شناخت از محتواهای خوبی که در موضوع تحول در آموزش و پرورش نگاشته و مطرح شده است، تلاش کرد مباحثی را در راستای تحقق تحول در آموزش و پرورش مورد بحث قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: اعضای این جمع تلاش کردند خود را به جای وزیر آموزش و پرورش تصور کنند و با شناخت جایگاه و اهمیت نقش وزارت، برنامه‌هایی که در راستای تحقق تحول باید مورد توجه قرار گیرد را ارائه دهند.

مسؤول کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: لازم به ذکر است که اعضا، تلاش کردند نکاتی که توسط دیگر عزیزان بیان شد را دوباره مطرح نکنند و چنانچه به مواردی دوباره اشاره شد در گزارش ثبت نشد؛ همچنین این جلسه به صورت بارش فکری و شناخت برنامه‌های مهم در آموزش و پرورش سیزدهم برگزار شد و از نظم منطقی تبعیت نمی‌کند.

جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی امیدوار است با یاری دیگر عزیزان دغدغه‌مند رشد و اعتلای وزارت آموزش و پرورش، نکات ایشان را بر این نوشتار بیفزاید و دولت سیزدهم در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش گام موثر و اجرایی بردارد.

این اثر توسط:
آقای مرتضی فاطمی نژاد | مدیرعامل موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان و قائم مقام موسسه آموزشی راهیان کوثر
آقای مهدوی | در حوزه سیاستگذاری و اجرایی آموزش و پرورش فعالیت می کنند.
آقای عباس بیات | کارشناس تعلیم و تربیت.
آقای حسین تاریخی | دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ، مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش
آقای محمد طیب صحرایی | مدیر عامل مجتمع آموزشی امام صادق علیه السلام ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، مسئول طرح کشوری شهید بهنام محمدی در ۳۳۰۰ مدرسه
آقای مجتبی تاجیک | مسئول اتاق عملیات و تربیت بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء ، دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی
حجت الاسلام محمد رحمانی | مدیرعامل شتابدهنده تخصصی تربیت «متیس» – مسئول مرکز مطالعات راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم
حجت الاسلام حامد تقدیری | رئیس سازمان مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ، مسئول کارگروه کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی
تهیه شده است.

جهت دانلود کتاب ها، بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.


انتهای پیام/.

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29