loader image

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۹:۴۰ قبل از ظهر

گام دوم: مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)

مورخه 13 خرداد 1402 ساعت 9 ونیم تا ده صبح قبل از امتحان مراسم ارتحال حضرت امام خمینی در محل دبیرستان با صلوات و نوحه سرایی انجام شد.

طبق گزارس رسیده مدیر دبیرستان به بیان خاطره ای، سوز و گداز دانشجویان پیرو خط امام و رهبری آن زمان را در هنگام تشیع پیکر پاک آن حضرت، تبیین نمودند. و در ادامه خانم حسینی، مربی پرورشی این دبیرستان نیز روایاتی در زمینه اتصال انقلاب اسلامی ایران به حکومت حضرت ولی عصر، بیان نمودند:

در خبر است که مربی پرورشی، خانم حسینی به تبیین مساله اتصال انقلاب اسلامی به حکومت حضرت ولی عصر عج  پرداختند.

پس از برگزاری مراسم عاشورای حسینی در ۱۴ خرداد ۱۳۴۲ و سخنرانی امام علیه توطیه آمریکایی انقلاب سفید، در سحرگاه روز ۱۵ خرداد امام خمینی دستگیر شدند. مردم در شهرهای مختلف به خیابان ها آمدند و در این روز رژیم پهلوی ۱۵هزار نفر را شهید و بسیاری از طلاب، بازاری ها و کسبه را دستگیر کرد.

در پیام تسلیت امام خمینی به مناسبت این واقعه خونین، جمله ای به چشم می خورد که به راحتی نمی توان از آن گذشت.

ایشان این مصیبت را از طرف امام زمان (عج) و خودشان به ملت تسلیت می گویند؛ جمله ای که جای دیگری تکرار نشد.

قیام خونین ۱۵ خرداد به نقطه عطف اعتراضات به حکومت ستم شاهی تبدیل شد. تا قبل از این کشتار عظیم، مردم به دنبال اصلاح و تغییر در حکومت بودند اما پس این واقعه و به رهبری امام خمینی، نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت.

پس از ۱۵ سال انقلاب سیاسی شکل گرفت و حکومت ایران از شکل سلطنتی به شکل جمهوری اسلامی تغییر یافت، اما این پایان نهضت نبوده و نیست.

امروز پس از ۴۲ سال از آن انقلاب، هنوز به رهبرمان «رهبر انقلاب» می گوییم چون بر این باوریم که نهضتی که در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ شکل گرفت، برای برپایی حکومت عدل الهی صاحب الزمان (عج) بوده است و انقلاب جمهوری اسلامی ایران گامی در جهت انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است. با این دیدگاه می توان بیت انتهایی غزل امام را درک کرد که:

سال ها می‌گذرد، حادثه ها می آیند

انتظار فرج از نیمه خرداد کشد

اخبار مرتبط؛

نظر خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

لینک های مفید:

راه های ارتباطی:

نشانی:

تهران، خیابان ولیعصر (عج)، تقاطع ولیعصر زرتشت غربی، پلاک ۲، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه دوم

۱۴۱۵۸۶۳۹۷۵

demo-attachment-222-Group-29